Los bericht bekijken
Oud 21 augustus 2010, 13:44   #813
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Wie zijn arbeid niet verkoopt, doet niets. Welk dier (homo sapiens is nog steeds tot het rijk animalia) krijgt zijn eten gratis en voor niets bij hem? Anderen mogen voor hem werken (of denk je dat dieren kweken, deze dieren slachten, deze dieren overal verdeeld worden, enz zonder mensen te laten werken gebeurt?) maar zelf wil hij niets doen?

Wel mijn beste, in de natuur sterven zulke dieren. Arbeid leveren, het is niet eigen aan de mens. Het is eigen aan alle levende dieren.

en aan hoeveel per uur 'verkopen' alle dieren hun arbeid? ('k zal ik antwoorden) 't Zijn enkel mensen die zich hieraan laten vangen hebben omdat ze zich dan verheven kunnen voelen ofzo. U toont eigenlijk net de nutteloosheid van geld aan in een groter geheel der dingen.
Het is eigen van alle levende organismen dat zij leven; het is ook eigen aan het merendeel der levende organismen dat die organismen een eigen invulling geven aan dit zijn. Zijn is veel meer dan arbeid leveren.
Ik stel vast dat u typt 'leveren' alsof men verplicht is voor anderen te werken; zonder zelf een waarde aan de eigen arbeid te 'mogen' geven. In ons huidig systeem natuurlijk is het de bedoeling dat mensen zo denken. Hierdoor kan volgehouden worden dat mensen 'moeten' werken om een inkomen te 'kunnen' vergaren en dat dit inkomen de enige weg is om 'waarde' aan uw arbeid te kunnen geven. Terwijl waarde veel meer is dan geld en zijn veel meer is dan arbeid.
Ik blijf erbij het systeem is ziek.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden