Los bericht bekijken
Oud 25 augustus 2010, 08:24   #843
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
U hebt mijn vraag niet beantwoord , dat noem je kortzichtigheid...
De vraag is wel degelijk beantwoord. Mijn fout niet dat het antwoord je niet bevalt...

Citaat:
Wat is dan de noodzaak van een kleine rijke elite? We leven niet in een vrijheid van mensen die ziek, dom, gehandicapt of lelijk zijn. Hebben de kindslaven in Zuid-Oost-Azie die onze producten maken in fabrieken onder beestachtige omstandigheden, uit angst voor de hongerdood een andere keuze ?...of hebben zij dit aan zichzelf te danken ?
Waarom doe je daar nu heel verontwaardigd over, terwijl je zelf die industrie mee in stand houdt door hun producten te gebruiken? Of dacht je dat de pc waarop je jouw schrijfsels produceert enkel componenten bevat die zo zuiver op graat zijn?

En los daarvan: wat zouden die kinderen doen als ze dat "inkomen", hoe ridicuul klein het ook moge zijn, niet hebben?

Citaat:
Kapitalisme is slecht voor onze economie omdat het de koopkracht van de armen vermindert ten gunste van de rijken. En rijken geven hun geld waarschijnlijk meer uit aan buitenlandse reizen en buitenlandse aandelen dan armen .Ik vermoed dat voorstanders van uitgesproken kapitalisme minder in staat zijn tot empathie dan gemiddeld. Dat zou onderzocht mogen worden.
En dat kan je onderbouwen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden