Los bericht bekijken
Oud 25 augustus 2010, 18:34   #1
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard Afschaffing Brussel door Franstaligen?

Als ik de media lees krijg ik steeds meer de indruk dat juist de Franstaligen Brussel wensen af te schaffen. Natuurlijk weet ik niet precies wat er aan de onderhandelingstafel gezegd wordt dus ik kan me uitsluitend basseren op krantenartikels. Het nieuws daaruit kan twijfelachtig zijn maar inzake deze lijkt er weinig twijfel te bestaan over sommige eisen van de Franstaligen. Extra financiëring van Brussel, aanpassing (afschaffing) van de taalwetgeving, van de gegarandeerde Vlaamse vertegenwoordiging,... Al deze zaken vormen voor mij een zeer raar beeld. Ik vroeg me gewoon af wat jullie mening hierover is.

Om mijn uitspraak wat concreter te maken post ik hier een artikel: http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4801321448.htm . Als ik dat zo lees lijkt het dat men zelfs niet gelooft dat België het komende jaar zal overleven. Ze willen blijkbaar alles in possitie brengen voor een, volgens de Franstaligen, onafwendbare en nakende Vlaamse onafhankelijkheidsverklaring. De soep wordt natuurlijk niet zo heet gegeten als ze opgediend wordt maar sommige uitspraken van Onkelinx ivm hun daden en de gevolgen wijzen toch in een bepaalde richting. Door de weigering om de financiëring structureel aan te pakken komt het voortbestaan van België in gevaar, zoveel lijkt me duidelijk.

Zelfs als België blijft bestaan vraag ik me af hoe de Franstaligen zelfs maar kunnen denken dat Brussel een hoofdstad van een tweetalig (niet dat ze dat erkennen) land kan zijn? Hun pogingen om het een uitsluitend Franstalige stad te maken en hun tactieken zijn bekend, het succes en de negatieve gevolgen ook. Hoe arrogant kan je nu zijn om tergelijkertijd extra geld te eisen van de meerderheid terwijl je op datzelfde moment feitelijk eist dat diezelfde meerderheid oprot uit je stad? Ook opvallend dat "la vrai belges" ipv de bron van het probleem, de weigering om op een degelijke basis het NL te onderwijzen liever gewoon de NL zien verdwijnen.
Gwyndion is offline