In Mexico heerst er een bloedige drugsoorlog en vinden de moorden voornamelijk geconcentreerd plaats. Gevolg, veel lijken die zijn afgeschoten op 1 plek komen automatisch in een massagraf terecht. Daar staat weer tegenover dat er ook safe area's in Mexico zijn.
In Venezuela is het daarentegen overal gevaarlijk. OVERAL !!
De leefbaarheid in Venezuela is er om deze reden veel slechter aan toe dan in Mexico.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen
Dat nieuwtje verspreid zich overal en nog wel simultaan. Ik heb in een andere draad al concrete gevevens gegeven vanwaar die statistieken komen (het bedrog van Moises Niam bv.), om het kort en beleefd te houden: extraoficiële bronnen gelinkt aan de oppositie tegen Chavez. 16000 moorden in 2009, 91% niet opgelost, 120000 moorden onder chavez,...het klink wetenschappelijk maar het is journalistiek zonder bewijzen. sommigen noemen het 'mediaterrorisme' ( Venezuela: el terrorismo mediático de Cuatro queda en la impunidad) (Venezuela: het mediaterrorisme van Cuatro blijft ongestraft) en proberen de leugens te doorprikken, maar de doorstroming tot de massamedia van deze informatie is beperkt.
Niet dat er in Latijns america geen geweldprobleem is: El crimen se enquista en América Latina
Vooraleer je die statistieken zomaar als waar aanneemt vraag u eens af waarom er over Venezuela geen gruwelijke feitelijk nieuws in de pers komt. Ik twijfel er niet aan dat moesten er in Venezuela slachtingen gebeuren of massagraven ontdekt worden zoals in colombia of Mexico iedereen het zou weten. Bijvoorbeeld Mexico VANDAAG: Militares hallan 72 cadáveres en rancho en noreste de México (72 lijken ontdekt op een ranch). Weet men in Europa ervan? Ik weet niet. Met goochelt liever met cijfers mbt Venezuela maar zonder concrete voorbeelden te kunnen geven. Dat moet toch vragen oproepen bij een kritisch publiek. De tendens van de Europese pers is duidelijk tegen de 'linkse' regimes in Latijns America gericht, en daarvoor schuwt mens zelfs niet de misinformatie.
P.S. In Bagdad zijn vandaag ook weer 11 politiemannen gedood bij een aanslag op een politiekantoor, en verder 46 personen bij aanslagen met 9 bomautos.
|