Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack
Aangezien je de motieven van extremisme niet kent, mogen we er vanuit gaan dat jij het hier prima naar je zin hebt?
Of heb je anderzijds begrip voor zij die angst en bedreiging ervaren?
|
Het kan altijd beter maar ik ben niet subversief ofzo neen. Trouwens een moslim mag niet klagen of een slachtofferrol spelen, altijd al hamdoulileh (Godzijdank) wat de situatie ook is dat is het engagement voor Allah van een moslim. Moslims die hier geboren zijn en moeilijk doen over zo'n aardse zaken zijn ronduit verwende westerlingen en zouden beter eens het lijden van de eerste moslims bestuderen. Ik ben dus de laatste om afwijkend gedrag goed te keuren.
Dus ook al was ik doodongelukkig en om een of andere reden angstig dat is geen geldige uitvlucht voor extremisme. Je kan beter bidden dat Allah je opneemt en je leven hier beeindigd (zo'n iemand ken ik) als je heel ongelukkig bent dan de verantwoordelijkheid buiten jezelf te leggen. Een moslim mag nooit afstappen van de matigheid of een slechte burger zijn. Extremisme is dus altijd een beperkende manier van islamitisch zijn. Maar ik versta denk ik wel sommige beweegredenen van extremisme en daarom weet ik dat het niets met de inhoud van de Koran te maken heeft of met het leven van de profeet (saw).
Het zijn in het westen meestal mensen die niet opgewassen zijn tegen de hoge competitie in combinatie met gebrek aan aandacht (zich nobody voelen) en gevoel geen gelijke kansen te hebben. Dus mensen die totaal blokkeren omdat er toch geen uitzicht is (lijkt) wentelen die zich in hun slachtofferrol. Dus de angst een nobody te zijn (hetzelfde eigenlijk als waarom sommige jongeren skinhead worden). Zoiets denk ik eh ik ben geen ervaringsdeskundige. Natuurlijk heb je ook gewoon rotzakken die graag terreur willen zaaien; zoals in engeland, dat zijn dan in extreme gevallen dan ronselaars van terroristen die paradoxaal genoeg zelf nooit staan te 'springen' om het door hun beloofde paradijs te betreden. Maar het is moeilijk om te antwoorden want extremisme is kan veel vormen aannemen ook binnen islamitisch extremisme.