Los bericht bekijken
Oud 26 augustus 2010, 13:15   #13
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Kom, kom. Wat een emotie voor een praktische zaak.
Toen ik destijds mij dochter ging inschrijven voor het middelbaar moest ik voor haar kiezen: Frans of Engels als tweede taal (weet niet of dit thans nog mogelijk is). Ik twijfelde en vroeg raad aan de directrice.
"Maar mijnheer", zegde ze,"veel belangrijker is het dat uw dochter iets te zeggen heeft dan in hoeveel talen zij het kan zeggen." Het is iets dat mij altijd is bijgebleven.

Indien er wederzijds respect is en men wil communiceren dan vindt men vlug een weg. Het loopt fout wanneer men taal als een identificatiemiddel wil gebruiken. Zeker indien men zich minderwaardig voelt. Het uit zich dan in schreeuwen, vloeken, graffiti e.d.
Mijn oudste twee kinderen hebben daar nog van kunnen genieten en ze hebben er hun voordeel mee gedaan. Mijn twee jongere kinderen niet meer en die staan nu op achterstand...
Leo is offline   Met citaat antwoorden