Vrijdag avond heeft de kandidatenvoorstelling van het Vlaams Kartel plaatsgevonden in Ieper. Dit voor de W-VL kandidaten.
Wij waren daar met veel N-VAers aanwezig.
We hebben dit weekend samen met CD&V massaal campagne gevoerd.
Ik moet zeggen, na veelvuldig contact met de CD&V basismilitanten en bestuur is mijn vertrouwen in het Vlaams project van het kartel fors gegroeid.
Natuurlijk blijft er een meningsverschil op gebied van een totaal onafhankelijke Vlaamse republiek maar de wil tot meer Vlaamse autonomie is in de CD&V 'zuilen' duidelijk aanwezig. Zij zien wel degelijk in dat de Vlaamse resoluties moeten uitgevoerd worden en er een splitsing moet komen van verschillende bevoegdheden zoals sociale zekerheid, openbaar vervoer, Verkeer, en nog veel andere zaken.
De enkele twijfelaars heeft Geert vakkundig ingepakt.
Toen Geert op de kandidatenvoorstelling een spreekbeurt heeft gegeven zijn nogal wat CD&Vers verschoten. Het was muisstil in een zaal van 1000 man. Nadien heeft de overgrote meerderheid van de CD&V militanten hun respect voor ons Vlaams project geuit. En verklaard te willen meewerken aan de uitbouw van de Vlaamse autonomie
hier mee heeft Leterme een weg ingeslagen waar hij NIET meer terug kan. Dat zou gewoon politieke zelfmoord zijn.
nu dat Vlaanderen in een economisch en sociaal dal zit moeten er op korte termijn krachtige maatregelingen komen. Dit kan enkel met een partij die als gesprekspartner aanvaart wordt.
Daarom roep ik alle Vlaamse krachten op om zich alsnog hun schouders te zetten onder het Vlaams project van het Vlaams Kartel. Want alleen dit kartel kan paars aan diggelen slaan en een positief antwoord geven op de enorme blunders van 5 jaar wanbeleid.
|