Los bericht bekijken
Oud 27 augustus 2010, 13:51   #28
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
Nu u er blijkbaar in geslaagd bent een Van Daele te bemachtigen, zoek dan ook eens het woord antisemitisme op (onder de "a" van "achterlijk").

Kritiek hebben op een religie is niet hetzelfde als kritiek hebben op een etnie. De Islam beperkt zich overigens niet tot de arabische wereld. Er zijn arabieren die geen moslim zijn en niet alle moslims zijn arabier... dus waar hebben we het over?

De Koran, die Joden gelijkstelt met zwijnen en apen, is antisemitisch. Zwijnen en Apen slaat wel degelijk op joden.

Ik herhaal ook wat ik op andere fora reeds heb geschreven:
Indien u de geschiedenis een beetje kent, weet u dat ook in het pre-Israël tijdperk de Joden in de Arabische wereld als tweederangsburgers werden behandeld. Ook vervolgingen en massaslachtingen maakten deel uit van het dagelijkse leven.

Enkele voorbeelden:

- De genocide, gepleegd door de Mohammed op de Joodse stam van Banu Qurayza in Medina is u welbekend? De plunderende en moordende profeet-verkrachter was nu eenmaal niet zo vredelievend.

- Het massale antisemitisch geweld in Fez (1033) en Marrakesh (1232) is waarschijnlijk een geschiedkundige dwaling? Pas na de inval van de Fransen zou de Joodse gemeenschap meer rechten krijgen in Marokko.
De joodse gemeenschap in marokko moest wachten tot na ondertekening van het verdrag van Fez in 1912, dat van Marokko een Frans protectoraat maakte, om een min of meer gelijkberechting te verkrijgen.

- De slag bij Granada in 1066, waar de Joodse bevolking genadeloos werd uitgemoord door de Arabieren.

- de slachtpartijen waar talloze Joden het leven hebben gelaten in Palestina onder het bewind van Ibrahim Pasha, begin 19de eeuw (nog vóór de joodse immigratie op gang is gekomen).

Ik meen ook dat de massale exodus van Joden uit de Arabische wereld richting Israël er minstens op wijst dat de positie van deze gemeenschap in de Arabische wereld toch niet zo fantastisch moet zijn geweest, denk je ook niet?
Honderden jaren anti-joods geweld oost-, west- en middeneuropa vergeet je liefst?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden