Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy
Ik betwijfel of je met die 300 euro voor 'extra kosten' aan de 9 euro eten e.d. per dag die Wisord aanhaalde komt. Of het moest zijn dat je van leefloners verwacht dat ze nooit een tandarts, een dokter, nieuwe kleding,... nodig hebben. En als je daarvan uitgaat, creëer je dan als samenleving geen extra kosten? Waarom zou een vrouw met leefloon geen preventieve kankeronderzoeken nodig hebben, als dat op latere leeftijd tal van grotere kosten uitspaart? Waarom zou je van mensen verwachten dat ze geen dokters of tandartsen bezoeken als je weet dat dat op langere perioden extra geld kost? Ik vermoed dat, indien je de totale afwegingen maakt, het als samenleving nadelig is om van mensen te verwachten dat ze met 300€/maand rondkomen, zelfs al zijn het vegetariërs en kleine eters.
Probeer zelf eens gedurende enkele maanden bij te houden waar je geld aan uitgeeft en welk deel ervan je kan missen (op lange termijn, dus rekening houdende met slijtage en vervanging van dingen). Daar sta je al snel van versteld.
|
Onze groenten groeien in de tuin, brood bakken we zelf, ik ga met de fiets naar de universiteit.
In de 300€ extra kosten zit eten en drinken trouwens er niet meer bij.