Herhaling met wat extra's. De admins willen immers niet dat ik na 30 minuten nog wat bij ga voegen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De verschrikkelijke Jazeker
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack
Ik denk dat Dewever oprecht tot een akkoord wou komen.
Vertrouwen is goed, zekerheid is beter, de eis om de beloftes op papier te hebben in ruil voor de Brusselse blanco cheque leek me redelijk.
Di Rupo weet niet hoe kort hij met een akkoord stond, ofwel broedt hij een Macchiavellaans plan uit om nog iets extras uit de brand te slepen en p�*s dan toch nog tot een akkoord te komen.
De tactiek van de koning lijkt me tijd te winnen door de aandacht op het "socio-econmische" even af te leiden.
Afwachten.
|
Het zal de eerste keer zijn dat ik het ongeveer 90% met je eens ben. Enkel denk ik dat Bart met deze uitspraak heeft gezegd dat hij niet meer uit zijn zetel komt voor Elio met iets substantieels boven water komt. Dat was trouwens ook het geniale doch toch zo voor de hand liggende scenario. Laat de franstaligen eens azen op een groot postje. Want laten we eerlijk zijn... welke macht heeft een federaal eerste minister buiten het feit dat hij of zij dagelijks de coalitie bij mekaar moet trachten te houden. Het feit dat BDW braafjes die gifbeker (die Leterme wel dorstig en tot de bodem wou ledigen) aan zich liet voorbij gaan, was reeds een eerste teken dat het nu een beetje meer ernstig zal worden. En door het geklungel van Leterme was het reeds ernstig. Dit land kan niet meer vooruit noch achteruit. Het ligt stil. En dat in tijden van crisis.
Wat mij betreft komen er absoluut geen compromissen meer die na een jaar al aantonen dat ze tonnen geld kosten en nog zorgen voor dagelijkse ruzies in het federaal parlement ook. Tijd om de tijd niet meer te doden en op verkenning gaan hoe we de boel met onderlinge toestemming kunnen scheiden. Een andere weg is er niet. Hoe vaak Albert numero II ook zijn formateur, informateur of pre-formateur weer de baan gaat opsturen ook al was die kerel daar om zijn opdracht op te geven wegens geen uitzicht op iets dat ook maar lijkt op een regering, laat staan een land en laat staan een efficiënt land dat de de minderen wat meer kan geven en de beteren wat minder moeten laten dokken.
Uit de cijfers is het duidelijk: dit land is in de Westerse wereld het minst efficiënt en zowel de goed verdienende bediende (dankzij zijn belastingsformulier) als de minder bedeelde (dankzij pensioen, leefloon of uitkering) zijn erg slecht af als ze moeten rekenen op een staat waar je verdomd meer belastingen moet betalen dan waar dan ook in ons kantje van de wereld.
|