[quote=Moslim!;4952065][quote=Ephialtes;4951855][quote=Moslim!;4950128][quote=Ephialtes;4949685]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes
Beste Moslim!, wanneer uw geloofsgenoten willen geloven dat de profeet mohammed een vredig en minzaam man was, wiens levensstijl moet worden gevolgd... ligt dit 1) aan een gebrek aan kennis over hun eigen geloof of 2) sublimatie van de wandaden van de profeet of 3) een (bewust?) verkeerde voorstelling gebracht door degene die de kennis overbrengen (imam, koranschool,...)
Als ik bijvoorbeeld een documentaire film over het leven van mohemmed bekijk, op de islamitische omroep in nederland, wordt stelling drie bevestigd.
Verder vergat u per accident te antwoorden op mijn vraag wat u vind van Bukhari... is dit iemand die de geschiedenis correct weergeeft of niet?
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim!
Imam Al-Boucharie heeft idd een grote en beste Hadieth verzameling samengesteld, de sahih Boucharie.
|
1)
is het niet arrogant en kortzichting om te pretenderen dat u het allemaal beter weet dan zowat alle praktiserende moslims ter wereld?
2)
wat bedoelt u met sublimatie?
3)
opnieuw zijn moslims geschiedenisvervalsers? is dat volgens u altijd zo geweest? Of een fenomeen van de laatste jaren. Bovendien mag u me eens die documentaire geven, zodat ik ook mijn mening kan geven.
Heeft u dankzij stelling A, eindelijk voor uzelf toegegeven dat u een dogmatische islamhater bent? Of gaat u verder dat akelige pad bewandelen?
Een kleine contradictie van het onvrije brein:
Moslims krijgen en geven (bewust?) verkeerde informatie over
hun godsdienst aan elkaar en aan de buitenwereld. Het is maw een bende die niet kan lezen en die de ware aard van hun godsdienst niet kent, en een imam is een doortrapte leugenaar. Toch is de ware aard van de islam zowat de bron van het kwaad..
Ik herhaal herlees "een beetje uitleg bij stelling A en C". Het zal mss pijn doen om met het eigen dogmatisch denken geconfronteerd te worden maar het is voor uw bevrijding noodzakelijk, veel succes!
peace.