Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Het Nieuwsblad van vandaag.
LUMMEN - Kim Geybels (28), de veelbesproken N-VA'ster uit Lummen, heeft haar advocaat opdracht gegeven te onderzoeken of haar ontslag als senator wel rechtsgeldig is. Ze voelt zich geflikt door de N-VA, die haar zwaar onder druk zou hebben gezet om ontslag te nemen.
De advokaat van Geybels:
"Je mag gerust zeggen dat ze haar tot ontslag gedwongen hebben. Waarom? Een politiek spel. Maar het is de vraag of dat zomaar kan en mag, iemand zo onder druk zetten. Mijn cliënte was rechtstreeks verkozen als senator. Daarom onderzoeken we nu of we dat ontslag alsnog kunnen aanvechten en ongedaan maken."
Nu hoort men het eens van de betrokkene Kim Geybels zelf en van haar raadsman. En die kunnen het weten. Mooie partij die NVA. Ge zult u maar jarenlang inzetten voor zo'n partij.
Daarom denk ik dat het artikel van Hilde Sabbe in Het Laatste Nieuws van vandaag de nagel op de kop slaat. En daarin zegt Sabbe ondermeer:
"Het zegt veel over het starre, bekrompen en hardvochtig karakter van de NVA dat ze onmiddellijk werd ontslagen."
Inderdaad, zó is het. En men kan daaraan toevoegen: paniek paniek bij de top van de NVA. Ons NVA-imago redden, ons NVA-imago redden ten alle prijze, snel snel. En dus stampen we Geybels zonder problemen buiten.
Als dat maar geen Geybeliaanse boomerang wordt.
|
Tja, die Hilde Sabbe is gewoon teleurgesteld dat Geybels is buitengekegeld voor de onvermijdelijke sekstape aan het licht is gekomen. Nu hebben ze eens een potentiële bron voor schandaaltjes (en bijbehorende riooljournalistiek) en dan vliegt die buiten. Ik begrijp haar frustraties.
EDIT: daarnaast zijn er natuurlijk nog 73 andere senatoren die beter een echte job zouden zoeken, dit geheel terzijde.