Los bericht bekijken
Oud 17 februari 2003, 20:00   #9
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Dat gij de islam ondemocratisch vindt, is uw volste recht. Val mij daar dus niet meer lastig mee. Ik respecteer dat.

Hoe je tot de conclusie komt dat de islam ondemocratisch is noem ik in feite theorie van de toog. Om in politieke termen te blijven "intellectueel oneerlijk".
Hier mijn keuzelijst:
1. ofwel ben je totaal hersenloos en ben je niet eens kritisch tegenover je eigen.
2. je gelooft de eerste beste persoon die op i'net wat braaksel komt schrijven over de islam en die probeert het te ondersteunen met paar verzen.

Door hier en daar arabische termen te gebruiken, doet me enkel lachen.

Ik kan hier ook hopen tekst publiceren om de christendom en jodendom onderuit te schuppen. Maar wat ben ik ermee? Ik neem aan dat de mensen de nodige dosis verstand hebben om zelf op zoek te gaan naar kennis en naar betrouwbare bronnen zoeken (al begint dat groepje steeds zelfdzamer te worden, m'n gelooft liever de sites zoals de uwe).

Mijn mening is het volgende:
Het feit dat de koran zo flexibel is, zo interpreteerbaar is op verschillende manieren, is een democratie op zich.
Tussen de koran en de gelovige staat niemand, is een democratie die ik nergens zie bij de andere godsdiensten.
Het feit dat de moslims "allahoe 3alm" (allah weet het best) kennen is eveneens democratie die ik nergens zie, in andere godsdiensten is het telkens een opperwezen die op aarde rondhuppelt die het beter weet.

This ministry was established as a Christian organization. Our beliefs, methods and activities are based on and influenced by Christian ethics. Our members are Christians who belong to different Christian denominations. We do not interfere in each persons beliefs and practices. However, we all share the belief in a basic set of doctrines recognized and accepted by most mainstream Christian churches. These beliefs are incorporated in what is known as "the Nicene Creed."

Deze bovenstaande tekst zegt al genoeg, dit is de zogenaamde "grote intellectuelen" achter uw al takkya-tekst. Het is duidelijk een aanval op de concurrent en geen tekst tot het bijdrage van dialoog.

Hieruit kan ik weer wat puntjes concluderen, zie hier een keuzelijst:
1.Zijn dat stuiptrekkingen vanwege het stilletjes aan de pijnlijke einde van het bestaan van Christendom?
2. Beseffen ze toch dat islam de laatste nieuwe religie is en dat ze te koppig zijn om het toe te geven en dus maar over gaan tot de aanval?

Het valt mij op dat kritiek telkens van 1 richting komt. Dus er is dus duidelijk een probleem met de islam volgens de christenen. Maar wat?
Vinden ze het zoooooooo erg dat de Islamitische landen zo ondemocratisch zijn? Geloof ik niet....
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden