Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cuboidz
Ik begrijp niet wat de Katholieke moraal te maken heeft met de kwaliteit van het onderwijs in die scholen. Hoe gaat het Katholieke geloof mij helpen om integralen op te lossen of een economische depressie te verklaren ? Is de Katholieke kerk zo wanhopig dat ze goede resultaten van een bepaalde school wil associëren met de Katholieke leer om wat overtuigender over te komen ?
|
Je zit weer ferm naast de kwestie te posten. Het gaat hier niet over de overdracht van kennis an sich, maar over de ruime omstandigheden waarin dat moet gebeuren.
Er is wel degelijk een onderscheid tussen een ordelijke en gedisciplineerde omgeving en een 'wild west'-sfeer, die momenteel in het officiëel onderwijs heerst.
Bij gelijk programma, zal de overdracht in het eerste geval veel efficiënter en succesvoller geschieden dan in het tweede.
Daar gaat het over.
Ik zet mij af tegen het benoemen van waarden als religieuze verwordenheden, maar ik ben er van overtuigd dat die waarden wel degelijk een primaire voorwaarde zijn voor succesvolle kennisoverdracht.