Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Volgens mij is het toch eenvoudig wat ze vertelt:
"Vlaanderen is op de weg naar onafhankelijkheid, zie maar de score van de N-VA. Komen zeggen dat de N-Va geen separatistische partij is, is nonsens. Daarnaast zie je dat de CD&V als een troetelhondje met het N-VA rondwandeld. En tel daar nog VB en LDD bij.
De regeringsonderhandelingen zijn mislukt, en ik heb het gevoel dat de N-VA eigenlijk geen akkoord wenst. Als dat zo is, is het einde van België nabij, en moeten wij, Walen, ons daarop voorbereiden."
Is dat zo ingewikkeld? "gouverner, c'est prévoir", en zij bereiden zich voor op wat JULLIE al zo lang aankondigen: het einde van België. Waarom dit in ene keer zorgt, is mij een raadsel, behalve indien de verlatingsangst ineens in Vlaanderen zit...
|

Gij hebt het simpel uitgelegd, das waar.
Maar nu:
Tegelijk kwamen in het weekeinde uit de PS ook andere geluiden. Zowel vicepemier Laurette Onkelinx als minister-president Rudy Demotte van de Waalse regioregering speculeerde op het einde van België dat op handen zou zijn. Volgens Onkelinx valt niet te ontkennen dat een splitsing van het land de wens is van een groot deel van de Vlaamse bevolking. Demotte meent dat de Walen niet bang hoeven te zijn om het heft in eigen handen te nemen. „We hebben er de capaciteiten voor.”
http://www.telegraaf.nl/buitenland/7...?sn=buitenland

En dit:
U bent hier: Home » Nieuws » Binnenland
8ºC / 20ºC 66 kmAgenda TV Mobile Demotte en Onkelinx 'niet voor scheiding'
maandag 06 september 2010
BinnenlandDe PS-kopstukken Rudy Demotte en Laurette Onkelinx relativeren hun uitspraken van afgelopen weekend, dat de Franstaligen zich moeten voorbereiden op het einde van België.
In een interview met Radio 1 geeft Demotte vanmorgen aan dat hij niet heeft gezegd dat hij een scheiding van het land wil, enkel dat Walen het heft meer in eigen handen nemen.
Dat er toch zoveel ophef is over zijn uitspraken, bewijst volgens de Waalse minister-president dat het klimaat 'gevoelig' is, en 'dat de mensen belang hechten aan België, zoals ikzelf'.
Demotte weet niet of er eigenlijk wel een akkoord mogelijk is. "De PS heeft zich de voorbije weken 200 procent ingezet voor een compromis. Maar we vragen ons af of de N-VA dat compromis wel wil."
Respect
PS-kopstuk Laurette Onkelinx duidt de zogenoemde "oorlogstaal" in De Morgen. "Wij willen naar een grote staatshervorming, maar zeggen er wel bij dat niemand ons moet vernederen. (...) We vragen wel respect. Dat is toch het minste?", klinkt het.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100906_019
De Wever: "Leg het mij uit want ik snap het niet"
Bart De Wever zegt dat hij niet onder de indruk is. "Dit is de omgekeerde wereld. Ik vraag toch niet de scheiding aan?" Hij noemt het een "doorzichtig" maneuver.
"Ik ga er niet op reageren, tenzij door te benadrukken dat niemand in Vlaanderen op het einde van België aanstuurt. Ook wij niet", aldus de N-VA-voorzitter.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-het-niet.aspx

Zijn ze mee ons voeten aant spelen of hoe zit da? Om zot te worden.
Leg mij eens uit want nu snap ik er ook niks meer van.
Nu stuurt BDW niet aan op einde Belgie of volgt hij de verdamping methode?
Hij wil dus passieve euthanasie van Belziek (laat de kaars uitgaan) en Walen actieve euthanasie.
Als ik versta is einde Belziek gevolg van ieder op eigen benen staan en dat kunnen de Walen niet. Dus hebben VL nodig en als die geen verantwoordelijkheid meer willen dragen voor Walen is de zaak bekeken.
Dan gaat Belziek vanzelf uit, actief of passief.
Mijn vraag waar ik met zijn uitspraak niet meer uitgraak: Wil Vlaanderen nu wel of niet einde Belziek of meer zelfstandigheid, eigen benen staan met gevolg einde Belziek.
Passieve of actieve euthanasie?
Ja tis zo ingewikkeld daar geworden da zelf een verlimburgste Nederlandse vlaming de draad kwijt is.
Conclusie : dat ze er maar gauw een einde aan maken, kunnen we in de nederlanden normaal gaan regeren. Da zottekes spel heeft lang genoeg geduurd en aangetoond dat Belziek onbestuurbaar is.
En hier in het Noorden moet Rutte ook eens rap spijkers mee koppen slaan. Anders denken ze int buitenland dat er 2 Belgies zijn...

N-VA = Ned-Vlaamse Alleantie.