Hallo,
even een vraagje dat ik mij al eventjes afvroeg: mag je als particulier in België (beperkt) facturen uitschrijven, en de vraag uitgebreid, mag je (via het internet) geld verdienen?
Het zit namelijk zo:
ik ben al jaren actief als amateur webbouwer, en heb daar nooit een vergoeding voor gehad. Dit jaar (sinds februari) ben ik echter bezig geweest met een nieuw internetsysteem, en aangezien ik daar toch deze laatste maanden al m'n vrije tijd heb ingestoken, wil ik daar een vergoeding voor vragen. Ook al omdat ik op deze manier de kosten die ik zelf maak wil terugverdienen (hosting, programma's, ...).
Het betreft een webshop-systeem, vrij uitgebreid, en ik heb reeds de (lichte) interesse van 3 kleine ondernemingen die zelf via het internet verkopen en mijn systeem wel willen integreren. Echter, zij vragen een factuur (wat ik begrijp). Mijn vraag is nu: hoe gaat zoiets in z'n werk? Ik weet dat je in Nederland als particulier beperkt facturen mag uitschrijven, maar over de Belgische wetgeving heb ik online niets gevonden.
Bijkomend: de ondernemingen die interesse hebben zijn 2 Nederlandse en één Belgische webshop.
Ik heb het plan niet om hier geld mee te gaan scheppen, als ik gewoon uit de kosten van hosting/programma's/hardware... geraak, is het mij meer als voldoende. Het blijft een hobby

.