Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door  system

Uw optelsommen kloppen van geen kanten. Er zijn ook CD&V-ers die niet  'Beke-gezind' zijn, en  belange niet  alle  stemmer op de NVA zijn Vlaamsnationalisten. Integendeel zou ik zelfs durven beweren. 

| 

Ik heb ook niet gezegd dat al die mensen Vlaams-nationalisten zijn, ik heb gezegd dat al die kiezers minstens voor meer Vlaamse autonomie zijn, hetzij via een confederaal model, hetzij via meer bevoegdheden, hetzij via onafhankelijk.
Je kan voor de N-VA stemmen en niet pro-splitsing zijn, maar je kan onmogelijk voor de N-VA gestemd hebben als je niet ten minste meer bevoegdheden voor Vlaanderen wilt.
	Citaat:

| 

Maar helaas voor deze kiezers, heeft Dewever tot nu toe niet veel opgelost.  Niets eigenlijk.

| 

Stop toch eens met die onzin. De Wever heeft niet meer of minder bereikt dan Beke, Genez, Van Besien, Onckelinx, Milquet of Javaux. Het is Di Rupo die oplossingen moet aanbieden en alle partijen rond de tafel geven hun stem. 
Wat er op tafel lag, was niet voldoende voor de N-VA en terecht. Het is de schuld van de Franstaligen die hun eigen staart achterna hollen en schrik hebben om verantwoordelijkheid te krijgen, die schuld hebben aan het falen van de regeringsvorming. Alles wat er nodig was, was het schriftelijke akkoord over de financiëringswet.
Het past in je kraam om op De Wever te schieten, maar het is zoals hij zelf al zei: "Staatsmanschap in dit land is de lat op de grond leggen en erover kruipen..."
Wat op tafel lag was een ramp voor Vlaanderen en België.