Los bericht bekijken
Oud 6 september 2010, 17:27   #14
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Andy

Ik zag niets insinuerends in je post, verre van dat. Het is een vraagstuk dat ook mij op dit moment bezig houdt.

Voorzover techniek betreft heeft IMI alle kennis in huis om welke draagraket dan ook te bouwen. Wat ze niet van de VS hebben, hebben ze van de Duitsers en de Zwitsers en de landen waar ze technologie vandaan halen op 'onbekende' basis. Buitendien hebben ze de machines om die draagraketten te fabriceren. Iets wat Iran bijvoorbeeld niet heeft.
Technisch gesproken staat Israël niets in de weg, in politieke zin ligt het verhaal wellicht anders maar ik schreef al, Israël is geen baas meer in eigen buik, hooguit op lokaal niveau, maar de buitenlandpolitiek wordt in Washington bepaald. Dat heb ik uit betrouwbare bron. Vergeet ook niet dat Bibi Netanyahu een Amerikaanse Jood is.
De opgevlamde animositiet tussen Turkije en Israël was kennelijk iets dat al lang te gebeuren stond en is in feite tekenend voor de teneur die de islamitische landen waarschijnlijk willen doorvoeren. Hoe snel en hoever dat zal gaan is moeilijk te overzien. De meeste politieke acties komen niet in het nieuws behalve als er iets uitlekt. Wat bij de Joden niet onwaarschijnlijk is gezien hun loslippige aard.