Los bericht bekijken
Oud 31 mei 2004, 20:12   #11
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met een portret van massa-moordenaar Stalin en een hammer en sikkel symbool in je profiel is het natuurlijk gemakkelijk om elke kritiek op het zogenaamde "proletarische paradijs" Cuba zoals jullie die onstaat noemen, meteen af te doen als buitenlandse rechtse C.I.A-propaganda.
dacht ik het niet, in plaats van te antwoorden op m'n argumenten met op informatie gebaseerde tegenargumenten verwijs je naar het stalin-portret onder mijn tekst om een echt debat uit de weg te gaan. Erg democratisch...

Citaat:
Trouwens waarom zijn er zoveel Cubaanse opposanten omdat er soms "vrije meningsuiting" heerst in het land van El Maximo Lider???
Er is misschien wel vrije meningsuiting maar geen persvrijheid, da's waar en ontken ik niet, maar dat wil niet zeggen dat alle oppositie onmiddellijk bestraft wordt met levenslange gevangenisstraffen, het muilkorven van de oppositie gebeurt veel subtieler.

Citaat:
Ondanks de verworvenheden van gratis onderwijs en gezondheidszorg waar jullie Roden zo hard mee liggen te propageren blijft Cuba een marxistische dictatuur waar elk privé-initiatief verboden is en elke kritiek op het regime beloont wordt met gevangenisstraf of een heropvoedingskamp. U weet toch ook dat bv. homosexualiteit nog steeds verboden is in Cuba.
niet elk privé-initiatief is verboden da's een leugen, Cubanen kunnen hun eigen bedrijfje opstarten zelfs, en niet elke kritiek wordt beloond met gevangenisstraf of heropvoedingskamp, zoals ik al zei zijn er interne opposanten in Cuba (michel is tijdens zijn bezoek met enkelen gaan praten) en alle Cubanen komen openlijk voor hun mening op, behalve als ze een hoge positie hebben (bvb. dokter, advocaat) en ze hun job kunnen verliezen. (maar ook bij ons is dit zo)
tomm is offline   Met citaat antwoorden