Los bericht bekijken
Oud 6 september 2010, 18:28   #51
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Denkt ge ?
Hangt er vanaf hoe de kreukelzone getroffen wordt en hoe ze de impact vertraagd, een brede boom kan dan naargelang plaats impact beter de inslaande kracht verdelen over de kreukelzone, en de vertraging verminderen of geleidelijker afbouwen, ttz minder pijnlijk maken.

Het samenspel kreukelzone en gordel is afgestemd op overwegend (bijna) frontale botsingen met andere voertuigen.

Ook voor een zijdelingse impact is het soms beter tegen een voldoende brede oppervlakte te knallen als op een "snijdend" smal boompje waar de auto zich rond plooit...
idd, zie verlichtingspalen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden