Los bericht bekijken
Oud 31 mei 2004, 20:27   #134
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wasted
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Ik ben grafische vormgever technisch tekenaar/illustrator. Moet ik dus alle alternatieve software gaan aanschaffen om ze onder linux te kunnen draaien? Wat gaan alle bedrijven moeten doen die niet compatibel zijn met linux?
Ik zeg niet dat je meteen moet switchen, de beschikbaarheid van bepaalde pakketten op linux is een probleem, maar doet me in zekere zin denken aan de houding die grafische mensen hadden voordat die pakket op pc beschikbaar waren

Je bent zelf een graficus die geen mac gebruikt , tien jaar geleden was dat ondenkbaar.
Zoals je misschien weet draaien de macs tegenwoordig op OS X, en dat is een variant van linux, een neefje als je wil.

Iemand met een specifiek en professioneel gebruik als jij heeft er nu dus weinig boodschap aan (linux dus). Echter heeft macromedia wel plannen om de flash editor voor linux uit te brengen en op termijn van alle software een versie te maken. Software is geen essentieel deel van het os...
Ook adobe heeft soortgelijkeg geluiden laten horen. Maar voor wanneer dat is ..
Ik ben benieuwd. Maar ik zou zowiezo geen reden vinden waarom ik zou gaan switchen indien alles wat ik nu gebruik werkt zoals ik het wil. Ik gebruik mijn pc voor heel veel dingen nog buiten grafisch doeleinden zoals: internet, downloaden, spelletjes, films kijken,... ik zou versteld staan indien dit alles zonder problemen zou werken als ik zou switchen. Misschien als je een pc nerd bent, maar anders...
illwill is offline   Met citaat antwoorden