Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto
Dat is wat ik al een tijdje aan u vraag.
Laat het achterlijke stropoppengedoe achterwege en discussieer op basis van de mening die ik hier neerschrijf, niet op basis wat gij denkt dat mijn mening zou moeten zijn.
Natuurlijk wel.
Wanneer iemand in IRL iemand anders steeds maar opnieuw blijf treiteren, dan riskeert die slaag te krijgen.
Wanneer dat gebeurt zal ik de geweldenaar proberen tegen te houden, maar ik zal geen medelijden hebben met de verbale agressor.
Nee, zoals ik al schreef, ik keur geweld niet goed, en ik roep zeker niet op tot geweld.
Wel, de vrije meningsuiting heeft inderdaad zijn grenzen.
De vrijheid van de een stopt waar ze begint voor de andere, zo eenvoudig is het.
Ik kan bijvoorbeeld van mening zijn dat iemand op dit forum een domme koe is met een IQ van een woelmuis, maar indien ik mij zoals Wilders op mijn recht van meningsuiting beroep en dat hier ventileer, dan krijg ik toch strafpunten.
Snapt ge?
|
Wanneer u dit zegt , een domme koe beledigd u iemand persoonlijk e n dan krijgt u terecht strafpunten.
Maar Wilders heeft het over een ideologie waar blijkbaar mensne zichzelf als persoon mee identiviceren en daarom eisen dat iemand gen kritiek meet heeft op die ideologie, snapt ge? Goed zo!
Want dat is de essentie en daarin rij je jezelf vast, je zegt geweld af te keuren maar tja, wanneer je en ideologie beledigd zijn moslims beledigd en dus moet je zwijgen anders ben je lok je geweld uit! Zo maak je mensen mondddood,en dat zou dan net zijn waar u niet voor staat?
Wel dus, u keurt geweld af maar gaat mee in de redenering dat je met een mening over een ideologie geweld uilokt, dat lijkt aardig op de inquisitie, gene kritiek op geloof of we gebruiken geweld, het zijn geen figuren zoals u die de verlichting brachten zoveel is duidelijk.
Voor mij stopt de vrijheid van eneder welke "gelovige" wanneer hij iemand bedreigd omwille van zijn mening, voor u is dat "oorzaak en gevolg"uitlokking dus.
Ik pak u inderdaad op uw mening, dus verschuil je niet achter poppen!