Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Zelfs al worden bepaalde lessen "plezanter" gemaakt, dan nog zullen ze niet als dusdanig voor iedereen betere inzet opleveren! Ik vrees dat men meer in de richting moet gaan van een zekere druk uitoefenen om de leerling tot werken aan te zetten.
|
Als de lessen "plezenter" worden gemaakt; zullen meer leerlingen meer geïnteresseerd en gemotiveerd zijn.
Dan heb je minder druk nodig om hen aan het werk te zetten.
Citaat:
Men zou bvb de ouders er meer kunnen bij betrekken, ze op school uitnodigen voor een gesprek waar men hen uitlegt op welke manier ze thuis het leren wat kunnen stimuleren, met beloning, druk, controle whatever. Indien blijkt dat die ouders zich daar geen seconde iets van willen aftrekken: trek, in schijven, iets af van hun kindergeld. Wedden dat dat helpt?
Ik heb het niet over druk en "straf" voor leerlingen die leerproblemen hebben maar voor leerlingen die "kunnen maar niet willen".
|
Ok. Ik wed dat dit niet of niet veel helpt.
Hoe verklaar je dat in 1 gezin; met meerdere kinderen, het ene kind neigt naar "blokzwijn zijn" en het andere kind "wel kan maar niet wil"?
Ligt dat aan de ouders?