Los bericht bekijken
Oud 11 september 2010, 09:04   #25
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Hier is er een goeie tekst

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=9C2V2LNE

een ramadan voor iedereen.

Citaat:
Het doel van de ramadan, streven naar solidariteit door empathie, is lovenswaardig. Maar er schort wat aan. In veel landen wordt er geschranst na zonsondergang, wat je bezwaarlijk solidariteit met de armen kan noemen. Bovendien neemt het intrafamiliale geweld toe tijdens de ramadan omdat iedereen er geprikkeld bij loopt. Bezinning is dan ver te zoeken. En dan is er nog iets: armoedebestrijding behoeft geen bezinning maar actie. Waarom heeft geen enkel islamitisch land een uitgebreide sociale zekerheid, zoals in België? Hebben we hiervoor moeten vasten? Structurele en efficiënte armoedebestrijding kan best zonder ramadan.'
Zoals ik het begrijp, onderga ik dankzij de belastingen en sociale zekerheidslasten een permanente ramadan van 70% van mijn inkomen...
Ben ik op die manier een betere moslim dan alle moslims samen.
Is het suikerfeest dan ook een absoluut overbodig feest in onze maatschappij.

Is het tijdens de dag vasten, en nachtelijke orgieen een hypocriete bedoening. EN gaat ze voorbij aan de essentie.

Dus vanaf nu stel ik voor dat we de RAMADAN ook invoeren op de sociale zekerheid, en iedereen 40dagen doen leven met 1 euro per dag, een kwestie van onze belgische begroting recht te trekken. Dat is aktie.

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 september 2010 om 09:06.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden