Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2004, 15:59   #9
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

Dat van die richtlijnen is zonder twijfel juist, maar wat sociale wetgeving betreft, heeft Europa nog nie tveel te zeggen.
Met de Oost-Europese landen erbij is het nogal duidelijk dat dit ter sprake gaat moeten komen. Anders is er niets dat "sociaal-voordeel migratie" gaat tegen houden.
Ik zou toch niet teveel willen doemdenken. De burgers van die Oost-Europese landen gaan het niet blijven pikken dat de bedrijven met de winst gaan lopen en zullen ook voor sociale rechten opkomen.
Ik denk dat zich daar een gelijkaardige evolutie zal afspelen zoals hier maar dan met een paar decennia vertraging. De Polen die naar hier komen, komen om te werken, niet om te profiteren van de SZ. Het is wel zo dat zij massaal aan zwartwerk doen. Hiertegen zijn gewoon veel strengere controles nodig. FvdB ging hier werk van maken.

Ik ben pessimistisch over dat sociale Europa. Elk land heeft zijn eigen systeem en de meest sociale landen zullen - terecht - geen afbouw naar beneden willen doen (België, Zweden) terwijl de armere landen een duur SZ-systeem niet kunnen betalen.

Bovendien heb ik een vrij lage dunk over de toekomst van Europa als ik de kortzichtigheid en nationalitische gedachtengang van de meeste Europese politici zie.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden