Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry
1. Ai, dat is pijnlijk zeker?
2. Ik begrijp u opvatting, denk ik, als Vlaamse inwoner van Brussel, en dat mijn visie je niet gelukkig stemt, maar dat maakt nog steeds geen verschil in het al dan niet in het belang zijn van Vlaanderen. Natuurlijk zijn er daar een hand vol mensen die van goede wil zijn om de Vlaamse zaak toegenegen te zijn, en en en, maar aub overdrijf nu niet met uw Mannekepis hé. Ge ziet het amper staan en het is al, geloof ik, voor de derde maal vervangen van een ander. Dus van originaliteit is er ook al geen sprake. Ge kunt het met alle gemak van de wereld onzichtbaar wegmoffelen in een of andere spleet van de Eifeltoren. Eerder iets om mee in affronten te vallen dan om mee te stoefen.
En verder, sorry hé, maar een bodemloze put, dat kan ik enkel en alleen maar aanzien wat het is, een bodemloze put. Zonder Vlaanderen wordt die bodemloze put nog een groot stort er bij. Dus, dat ik niet sta te roepen om dat geval Brussel mee te krijgen in en onafhankelijk Vlaanderen, is denk ik niet verwonderlijk. Als het zo zou uitdraaien dat we het, en excuseer voor de uitdrukking, aan ons been zouden houden, zal het een flinke aderlating betekenen voor Vlaanderen.
|
1. Och, mijn kloten hebben wel al een en ander meegemaakt, hoor. Ze hangen er nog altijd, en ze doen nog altijd waar ze voor gemaakt zijn
2. OK, als ge 't niet voor het al dan niet originele Manneke Pis wilt doen, doe het dan voor de Gildenhuizen op de Grote Markt, of voor wat er nog overblijft van 't Begijnhof. Ge weet wel, zo van die dingen waar horden toeristen op afkomen.
Maar als ge 't bij moderner
dingens wilt houden, doe het dan voor
den Ancienne Belgique, den KVS, 't Kaaitheater, den EHSAL en den VUB.
En als ge Brussel écht niet wilt opeisen, eis dan op z'n minst UW GELD terug.
Maar geef dat allemaal a.u.b. niet 'zomaar' cadeau aan de anti-Vlaamse parvenu's die de boel hier naar de kloten hebben geholpen.
Allee jong, hoe kunt ge nu zo
tam zijn?