Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
Neen, dat beweer ik niet. Ik beweer dat er zoiets bestaat als "onweerstaanbare drang" en dat dit door rechtbanken aanvaard wordt.
Er bestaat dus zoiets als onweerstaanbare drang. Vanuit dit punt vertrekkende is het toch niet zo moeilijk voor te stellen dat er dus mensen zijn met een drang die niet te weerstaan is, eens zoveel bij mensen die moeten leven met een drang die zich vanuit het onderbewustzijn opdringt.
Ik heb het niet over goed of slecht, ik zeg dat er mensen zijn die er niets aan kunnen doen. Ik spreek het allemaal niet goed, maar als de drang onweerstaanbaar is dan is hij precies dat, onweerstaanbaar.
Ik zeg dat diegenen die onder de invloed van bijvoorbeeld het celibaat, hun sexuele drang verdringen van het bewustzijn naar het onderbewustzijn daar al doende de controle over verlieren. Als de sexuele drang verdrongen wordt naar het onderbewustzijn slaat die drang van daaruit ongecontroleerd uit want de verdringen naar het onderbewuste ontneemt de kracht niet aan de sexuele drang, in tegendeel eerder. En als we de cijfers/situatie enigzins nuchter bekijken denk ik dat het redelijk is van aan te nemen dat de verdrongen sexuele drang ook nog eens dikwijls van geaardheid blijkt te zijn veranderd.
|
Als ik wat jij hier schrijft ongenuanceerd aanneem, dan kunnen we als maatschappij niets anders dan grootschalig en systematisch preventief optreden, alle pedofielen ontdekken van bij of voor hun geboorte, en ervoor zorgen dat ze niet kunnen geboren worden (abortus) of onklaar gemaakt worden van bij hun geboorte (bv. door castratie).