Los bericht bekijken
Oud 16 september 2010, 16:43   #1112
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antman Bekijk bericht
Er is mij nooit een "suikerroos multikul plaatje" aangepraat. Ik vind multiculturalisme grote onzin. Maar dat impliceert niet dat ik vind dat elk soort (moslim)terrorisme veroorzaakt is door religie.



Er bestaat ook rechtse media. En ik weet niet of "onze" media zo links is. Maar vertel me: wat wordt er verzwegen?



Wat is veel volk?



Daar gaat het niet om. Zo'n "bezetting" is heel anders dat een westerse bezetting in Irak of Afghanistan. Dat zijn geen kutjongeren, maar getrainde militairen. Het perspectief en de context ontbreekt je echt.



Nogmaals: daar ging het helemaal niet om. Het ging aanvankelijk over moslimterrorisme, en of dit helemaal religieus geïnspireerd is.
Jij zegt dat de oorzaak van dit terrorisme religie is. Ik zeg dat de meeste gevallen veroorzaakt worden door politieke redenen.
Ik heb nog geen enkele keer een antwoord gekregen dat daar op inging.

Ik zei ook dat er bij groepen veel vaker politieke redenen zijn dan bij individuen, en dat er dus een onderscheid moet gemaakt worden. Het enige wat ik krijg zijn drie zinnen over het "individu dat binnen de islam niet telt". Dit kan allemaal wel goed zijn, maar, nogmaals, daar ging het niet om.



Je bent een schandelijke aansteller.
Ik ben misschien wel het type wat jij beschrijft, als je daarmee wilt zeggen dat ik graag een inhoudelijk antwoord krijg. Heb ik niet gekregen.
Het zou u sieren mocht u ook opmerken dat binnen islam in wezen geen scheiding is tussen politiek, juridisch, burgelijk en religieus gegeven.
Bijgevolg is het erg moeilijk om uit te maken waar religeuze redenen eindigen en zuiver politieke een rol spelen.
alice is offline   Met citaat antwoorden