Tom Lanoye schrijft Mooiste Zin
Dit zou dan de mooiste zin moeten zijn:
Citaat:
'Vijftien jaar had de badkamer met de caravanafmetingen probleemloos dienstgedaan, de sporadisch gekneusde knie niet te na gesproken van wie zich, zijn toilet makend of zich scherend voor het lavabootje, te bruusk omdraaide en aan den lijve moest ervaren hoe gering de speling was gebleven tussen rand en wand.'
|
Ik was eigenlijk teleurgesteld in de schoonheid van deze als mooiste zin bekroonde zin, en blijf me afvragen of de afstand tussen rand en wand in een caravan variabel is in de tijd, of dat het woord 'gebleven' eigenlijk gewoon geschapt kan worden zonder dat de betekenis van de zin verandert, alzo de overbodigheid belonend.
Ik dacht eerst een Koetjes en kalfjes forumenquete te organzieren over dit schrijfsel tussen hoofdletter en leesteken van Lanoye, maar deze draad lijkt me interessanter indien we zouden kunnen pogen de hypothese te testen dat er op dit forum niet minder mooie zinnen geschreven worden dan deze bekroonde en 49 euro waard zijnde combinatie van woorden. Aan ons dus om de mooiste zin te schrijven.
Ik zal beginnen:
"Ik voel me zoals een geanimeerd GIF archief

."