Discussie: Medelijden !
Los bericht bekijken
Oud 18 september 2010, 11:08   #7
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik ben eruit. Ik heb medelijden met dhr. De Wever. Ik dacht dat hij zich behing met een deken van arrogantie. Het is echter pijnlijke mistroostigheid. De Vlaamse grote winnaar van 13 juni vastgeketend aan rails. De unidirectionele winnaar. Kan niet links, niet rechts. Hij mag zelfs niet blijven stilstaan. De huilende hyena's van zijn achterban jagen hem op. Hij kan alleen vooruit. Meeeeeeeeeeeer ! Hij moet leven in het besef dat elke neen van hem, het status quo bestendigt. Elk opgezweepte weigering is een overwinning voor de “demandeurs de rien”. Net hij, die voor 13 juni zo hard beloofde veranderingen te zullen brengen. Deze gewrochte dualiteit is een zware last. Getormenteerdheid drukt zijn schouders en bedroeft zijn gezicht. De steeds hongerige achterban heeft hem vastgebonden aan zijn symboolnavel.... En Bart...hij sjokte voort gedreven door het zuur van zijn electoraat en de wenkende Letermiaanse afgang als hij die aasgieren ontgoochelt.
Willem De Rode, ik begrijp uw emotie gewoon niet. Wie denk je zit op dit ogenblik in de meest hopeloze situatie, de Vlamingen of de Francofonen? Wie toont zich doodsbang voor eigen financieringsautonomie en eigen responsabilizering, de Vlamingen of de Franco's? Wie durft er daaromtrent zich niet engageren in een op papier concreet uitgewerkte en hertekende financieriongswet, de Vlamingen of de WalloBrux? Wie zit te janken om 500 miljoen euro per jaar voor "Bruxelles", subiet, voor alle komende budgetjaren en "sans conditions préalables" en buiten het domein van de financieringswet, de Vlamingen soms? En wie wenst nog steeds dat la Belgique zal kunnen verder vegeteren in het huidige "consumptiefederalisme", de Vlamingen?

In je De Wever-haat vergeet je wel even jezelf enkele pertinente vragen te stellen. En daardoor komt je medelijdenverhaal volstrekt ongeloofwaardig en belachelijk over.