Jullie zijn fout aan het redeneren. In heel jullie betoog is er geen één enkele die er rekening mee houdt dat die bewuste belastingsaftrek maar éénmalig is en dat de interest nauwelijks meer is dan de inflatie en dat je nog kosten betaalt op iedere storing. Wat heb je dan gewonnen als je op het eind dan nog eens 16% van de totale som moet laten vallen in de veronderstelling dat de overheid er niet nog meer vanaf zal snoepen.
Want laat ons duidelijk zijn, de overheid gaat er iets voor in de plaats willen en ze doen dit heus niet om ons een plezier te doen. Het feit dat ze je belastingsaftrek geven doen ze niets voor niets. Daar moet iets tegenover staan (en laat je vooral niets wijs maken de overheid is en blijft gelegaliseerde criminaliteit) Laat het 'dat' nu toevallig de controle over jouw geld zijn...
Ieder zijn meug. Maar ik vermoed dat jullie op het eind van de rit niet veel beter af zullen zijn.
Dit gezegd zijnde, moet er ook bij vermeld worden dat er momenteel gewoon geen alternatief bestaat.
Alles staat en valt er dus mee of je het geld dus kan missen. Ik op dit moment niet want de onzekerheid op het vlak van jobs is zo groot dat ik het als onmiddellijk aanspreekbare reserve wil houden, dus ik heb mijn pensioensparen stilgelegd en kijk de kat uit de boom.
Laatst gewijzigd door Yves38 : 19 september 2010 om 19:58.
|