Los bericht bekijken
Oud 20 september 2010, 17:09   #877
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kan je het niet samenvatten djimi?
OK, een poging:

1. De Franstalige politici moeten klaarheid scheppen, en de bevolking voorlichten over 'het akkoord' dat in de steigers staat. Wat Meneer Maingain tot nu toe vernomen heeft, doet hem het ergste vrezen: het gaat om een complete capitulatie (voor de Franstaligen, die van "Wallo-Brux" én die van "BHV".

2. De Franstalige politici moeten dringend samen aan tafel gaan zitten om uit te dokteren hoe ze de 'bijna-akkoorden' van 2005 kunnen verdedigen, en vooral hoe ze opnieuw ÉÉN FRONT gaan vormen.

3. Als de 'federale logica' wordt verlaten, moeten ze zich bovendien voorbereiden op het opeisen én in handen krijgen van (minstens!) de 6 faciliteiten-gemeenten, maar als het even kan ook "HV". Meneer Maingain gaat er hoe dan ook van uit dat zowel La Wallonie als Bruxelles reeds 'in the pocket' zijn.

Anders geformuleerd: als 'Vlaanderen' voor 'confederalisme' of 'onafhankelijkheid' kiest, zal het in de ogen van Meneer Maingain al dik tevreden mogen zijn dat het zal bestaan uit de provincies West- en Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Limburg, en het kies-arrondissement Leuven.

En laat er geen twijfel over bestaan: een door álle Belgen gezamenlijk beheerd 'Hoofdstedelijk Gewest' - laat staan een afschaffing ervan - komt er JAMAIS! Over zijn lijk!

Om zijn gram te halen, zal Meneer Maingain trouwens geen seconde aarzelen 'internationale bemiddeling' te mobiliseren, desnoods tot en met de Marsmannetjes.

Dat is althans wat ik uit de op geaffecteerde toon geuite woordenbrij van Meneer Maingain meen te mogen opmaken.

Mijn Frans is vrij behoorlijk, maar mijn geheugen durft wel eens selectief te functioneren.

Zoals dat een welopgevoede Belg betaamt, dus

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 20 september 2010 om 17:10.
djimi is offline