Los bericht bekijken
Oud 21 september 2010, 16:28   #260
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hahahahahahahaha.

Je maakt mij dus echt aan het lachen.
Kip uit India en China, rundsvlees uit Zuid-Amerika, schapenvlees uit noord Afrika, zuid-Amerika en het midden-oosten, vis uit centraal Afrika en China, Thailand levert ook aan Europa.
En niet enkel veel van ons vlees, maar ook veel van onze groeten en fruit zijn afkomstig uit hongerlanden.

En die dieren worden gekweekt en vetgemest om op te eten, niet als truttelikkers.

Leer er mee leven, het leven is niet zachtaardig, maar keihard en genadeloos.
Het is gewoon jij of zijn.
En voor mij liever die dieren een kopje kleiner op een rendabele manier, dan ik die van de honger sterf omdat ik hen niet diervriendelijk en zachtaardig kan slachten met door onnozelaars opgelegde normen die niet kennen van het leven.
Citaat:
Een derde van de kip komt van buiten de Europese Unie, vooral uit Brazilië en Thailand. Brazilië is de grootste pluimveevleesexporteur ter wereld. Kip uit Brazilië wordt meestal diepgevroren of gezouten ingevoerd. Het is vooral bestemd voor de horeca en de vleesverwerkende industrie en wordt gebruikt voor nuggets, kipsaté, kipschnitzels en dergelijke. Uit Thailand komt met name gekookte en soms ook al gekruide kip. Deze kip wordt vooral verwerkt in kant-en-klaar-maaltijden.
Nu hebben we het over 'gevogelte'..de meerderheid van het echte 'vlees' wordt binnen de unie gefokt/geslacht..ook het schapenvlees komt vooral uit 'westerse' streken zoals Argentinië en Australië
Groenten, vis en fruit uit ontwikkelingslanden ?..wat heeft dat met 'slachten' te maken..

Het klopt wel dat halal of gewoon slachten een ijskoude industrieële bedoening is met enkel oog voor het rendement..
Ik herinner me een youtube filmpje over een kuikenkwekerij waar de 'afgekeurden' levend werden vermalen in een wals..de rest werd geautomatiseerd 'gesorteerd en ingepakt' op een lopende band gelijk een pak koeken..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 21 september 2010 om 16:33.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden