Los bericht bekijken
Oud 23 september 2010, 15:06   #87
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, de Antwerpenaar heeft heel de Oosterweel-verbinding weg gestemd, niet enkel de Lange Wapper brug.




Trouwens Er zijn slechts heel weinig mensen die in Antwerpen zelf moeten zijn.
90% van wat over de ring rijd moet in de haven of in de industrierand (Wilrijk, Aartselaar, Boom, Mechelen) van Antwerpen zijn of is enkel doorgaand verkeer. Antwerpen zelf is eigenlijk een industriële dode stad. De Oosterweel-verbinding zou enkel het industrie arme stadgedeelt nog meer belasten.


Het mecanoplan is trouwens een zeer oud plan, dat samen met het duwvaartkanaal is onderzocht 1965/1970 en daarna opgeborgen door de regering. Want men moest te veel grote koppen onteigenen.

Het gaat dan over enkel koppen uit het verleden.
Het waren vooral Baronnen en Graven die onteigend moesten worden.

Het mecanoplan was trouwens het voorstel om Limburg, Zeebrugge en Luik op een snelle manier te verbinden met de Antwerpse containerhaven en petrochemie.
De Liefkeszoektunnel is het enige stuk van dat project dat ooit is uitgevoerd in de wegeninfrastructuuur.
Ook de pre-metro in Antwerpen was er een onderdeel van.
En is ook slechts gedeeltelijk uitgevoerd geweest.
Nagels met koppen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden