Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord
Wat stel je dan zelf voor ???... de wereld zoals hij nu is ??Het lijkt erop dat wij Geld-mensen geworden zijn in plaats van liefde-mensen. Geld-mensen, geld- politici en geld-banken houden elkaar overeind en frustreren elkaar constant. De hele samenleving wordt onrustig door dit gezeik. Maar bijna niemand vraagt zich af of dit frustreerde gedoe over en weer niet genoeg is? Dat het tijd wordt voor een ander spelletje dan dit gestreste gebeuren wat alleen maar ellende veroorzaakt en een duivels spel is.Goed, wij zijn het zelf die hen de macht hebben gegeven. Anders gezegd wij hebben onze gezamenlijke macht weg gegeven. Maar wat let ons om het terug te halen? Angst? Ja angst. Wij zijn werkelijk in een rare toestand terecht gekomen met zijn allen. Eerst hebben wij onze macht weggeven. Vervolgens is aan ons eeuwen lang verteld dat wij deze macht niet terug kunnen krijgen en wij zijn dat gaan geloven. Hoe dom zijn wij om deze leugen nog steeds te geloven? Ondertussen wordt met ons geld een oorlogsmachine opgebouwd met als doel zich tegen ons te keren en gaat ons geld naar andere landen die door het systeem bewust kapot zijn gemaakt.
|
Ooh maar hier ga ik volkomen mee akkoord hoor.
Imo schiet jij gewoon op de verkeerde. Het zijn niet de marginale rijke tisten die de macht hebben, het zijn niet de kapitaalkrachtige ondernemers of bedrijfseigenaars.
Wel de overheid, en met de overheid creëren de rijke tisten lobbygroepen, drukkingsmiddelen etc... Moreel niet volledig te steunen doch wel logisch. Is de oplossing dan de rijken aanpakken of het systeem bij de wortel te grazen nemen die het mogelijk maakt om lobbywerk te verrichten?
Ik verkies op de overheid te schieten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord
|
Graag een beknopte uitleg hoe jij coöperaties dan ziet in de praktijk. Want ik heb al te veel verschillende definities ervan gehoord.
(overigens is alles herverdelen een short cut naar algehele armoede maar dat terzijde)