Discussie: Zonder Brussel...
Los bericht bekijken
Oud 24 september 2010, 12:16   #448
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Heb jij al gedacht aan de gevolgen voor de rest van Vlaanderen als Brussel daar middenin blijft liggen als een plaats waar verfransing, vervreemding, corruptie en verpaupering hoogtij vieren en Vlaanderen tegelijkertijd over Brussel niets meer te zeggen zal hebben? Geloof jij echt dat alle negatieve uitwassen van Brussel ineens aan de grens gaan stoppen?
Daar heb ik over nagedacht, inderdaad. En wat ik daaruit kan afleiden is, dat Brussel in dat geval juist zo zou zijn als Vaticaanstad binnen romen. En wat mij daarbij opvalt is dat, ook al bevat Vaticaanstad bevolking van anderstalige, men daar Italiaans spreekt. Normaal, want de buitenwereld rond Vaticaanstad is eentalig Italiaans.

Overigens, als Brussel bij Vlaanderen blijft behoren, zal door bemoeienis van EU, Vlaanderen verplicht worden van faciliteiten te blijven verstrekken, daar waar , wanneer Brussel geen deel meer uit maakt van Vlaanderen, Vlaanderen vrij zal zijn zijn eigen taalwetten te hanteren die een verdere verfransing zullen tegen gaan.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 september 2010 om 12:27.
Garry is offline