Discussie: Beestenbeul Mugabe
Los bericht bekijken
Oud 26 september 2010, 10:55   #9
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ flatliner

Ik behoef niet 'politiek correct' te zijn en ken voldoende van Afrika om ervaringsdeskundige te zijn. Idioten, die niet kunnen en willen zien dat het tribalisme en clancultuur Afrika niet verder brengt en dan als doodsklap ook nog eens opgezadeld wordt met de Islam, zijn er de oorzaak van dat Afrika hongert en leegloopt.
West Afrika is een grote politieke chaos met bloedbad na bloedbad, Oost Afrika is niet veel beter en dan hebben we Centraal Afrika nog met dezelfde raciale en politieke conflicten.
Stabiliteit in Afrika is een tijdelijke zaak, macht berust bij zeer kleine clans en wordt op dezelfde wijze in stand gehouden als Rome tijdens de keizers.
Afrika tast nu het enige kostbare stukje goed aan wat ze nog hebben: hun unieke fauna. Dan leeft alleen nog de enige diersoort die niet met uitsterven bedreigd wordt.
Na het laatste dier afgeschoten te hebben, wat zal hun nog overblijven ? Afrika pleegt roofbouw op zichzelf.
Eén ding zou ik wél doen om ze te helpen, en dat is �*l hun staatsschulden kwijtschelden, want ik ben van mening dat die door het x-jaren betalen van interesten reeds lang afbetaald zijn. Hen ook geen verdere leningen toestaan. Eventueel geld geven, voor welbepaalde plannen, waar de donor dan de leiding over heeft.
Inmenging in de interne staatszaken van landen met grote problemen zijn de enige oplossing. Het afzetten van mannen zoals Mugabe bvb, die hun land naar de ondergang drijven...

Laatst gewijzigd door den dinges : 26 september 2010 om 10:56.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden