Los bericht bekijken
Oud 27 september 2010, 05:31   #73
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BennyBE Bekijk bericht
Lol @ misconcepties

Arisjok; denk eens na. Hoe ga je 'minder mensen die creperen van armoede' en 'meer mensen toegang tot onderwijs en gezondheidszorg' bereiken? Juist ja; door een constante (en liefst stijgende) flow van goederen. Dus als ge die zaken wilt bereiken, moete nen grotere flow van goederen hebben. Daarom dat ik die vraag stel, natuurlijk. Als een land niets meer produceert, gaan ze ook niet al te veel meer kunnen consumeren en gaan er niet al te veel mensen onderwijs en gezondheidszorg hebben, he.

Neen; ik stuur daar niet op aan. De 'buitenlandse investeringen' kunnen mij niet zoveel schelen. Net-investeringen - eender welke oorzaak - wel. Boortplatforms enzo zijn wel degelijk investeringen; ik heb nergens beweerd dat die dat niet zouden zijn.

Maar 'k heb nog steeds geen antwoord gekregen: hoeveel net-investeringen zijn er in het totaal gedaan over de gehele economie?

En hoeveel miljard is er genationaliseerd?

Zijn toch 2 eenvoudige zaken, niet?

En misschien ook relevant; hoeveel van het BNP is afhankelijk van de olieprijs?
Als die "constante (en liefst stijgende) flow van goederen" en/of de opbrengst ervan niet naar de bevolking gaat; dan zijn ze daar niet veel mee. Dan creperen ze nog altijd in armoede.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden