Los bericht bekijken
Oud 27 september 2010, 20:04   #143
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
U hebt gelijk natuurlijk, het was dan ook erg kleinzerig van me om die voorbeelden te willen aanhalen op welke puntjes het minder goed gaat, dat besefte ik zelf reeds in mijn post toen ik besloot met de woorden; dat het eigenlijk nergens koek en ei is.

Indonesië is natuurlijk een schoolvoorbeeld van hoe het wel zou kunnen zijn mits wat vooruitgang en het onder controle houden van hun radicalen.

Maar toch enkele bedenkingen:

natuurlijk was die 'koranverbranding' puur bedoeld als provocatie, men kan echter ook kiezen om zich niet geprovoceerd te voelen en de schouders optrekken om zoveel idioterie.
Vindt U het goed dat er geknabbeld wordt aan de 1st amendment om een bepaalde groep terwille te zijn, vindt U het goed dat er steeds meer, op sluipende wijze, dingen moeten verboden worden, aangepast, wetten en regeltjes verzonnen, schilderijen weghalen, bepaalde tekeningen/cartoons niet mogen enzovoorts, enkel en alleen om 1 groep terwille te zijn, zodat er niet geradicaliseerd wordt, zo lang ze maar 'gematigd' zijn heeft U geen problemen met deze wending, dit stilaan veranderen van mentaliteit, langzaam maar zekere beknotting van rechten en vrijheden die met bloed, zweet en tranen verkregen/bevochten zijn.
Is dat een wereld die U wil nalaten aan Uw nakomelingen, een wereld waar er steeds maar opnieuw rekening moet gehouden worden om een bepaalde groep niet te provoceren, niet te laten radicaliseren, enkel en alleen om de goede vrede te bewaren, zodat ze gematigd blijven.
Vindt U het vreemd dat er steeds meer mensen zijn die dit niet willen, die met lede ogen moeten toezien hoe verworven vrijheden en rechten als sneeuw voor de zon verdwijnen, dat er steeds meer mensen op iemand als een Wilders gaan stemmen, denkt U dat al die mensen op Wilders en zijn PVV stemmen omdat ze allemaal zo'n grote angst hebben voor de 'radicalen' of 'extremisten', maar ook uit onvree omdat er steeds meer geïslamiseerd wordt, het halal, het apartheids-zwemmen, het eeuwige debat over die hoofddoeken, het steeds maar aanpassen vanuit eigen bevolking tegenover 1 groep, het eeuwige pamperbeleid, het steeds maar weer positieve gediscrimineer, het steeds maar weer goed geld over de balk blijven gooien terwille van die ene groep die maar niet geïntegreerd geraakt, hoe 'gematigd' ook, de wetten van allah zullen altijd primeren.
Ziet U het zitten om Europa te zien 'evolueren' naar Indonesisch 'model, hoe gematigd ook?
Misschien is het wensdenken van Uw zijde, maar waar Europa mee te kampen heeft zijn niet de Indonesische moslims, noch zijn het de 'extremisten' waar men angst voor moet hebben, dat extremisme kan bestreden worden, net als in zoveel islamitische landen dat extremisme bestreden wordt, het zijn m.i. niet de extremisten die het meest gevaarlijk zijn.
Hoe mooi en gematigd dat Indonesië ook moge wezen, ik gun het mijn nakomelingen niet om in zo'n land te moeten leven, om hen zo'n toekomst tegemoet te sturen. Om Europa in die richting te zien 'evolueren'!
Ik wil Europa ook niet die richting zien opgaan van "gematigd moslimland"!
alice is offline   Met citaat antwoorden