Los bericht bekijken
Oud 28 september 2010, 10:22   #596
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

De N-VA heeft een derde van de Vlaamse stemmen, is de mainstream in Vlaanderen geworden (zie hoe de anderen meevolgen, nu zelfs Steve Stevaert), én het is in de grootste partij van België. De Wever, hoe strateeg hij ook is, is dus nog veel te bescheiden in het nastreven van zijn doelstellingen, zoals o.m. zijn bereidheid om het confederalistische programmapunt te laten vallen aantoont. Ook zijn onderdanige toeschietelijkheid om Brussel maar weer eens een hoop extra geld toe te schuiven in ruil voor niets, toont dat hij "het" nog niet helemaal heeft.
Alhoewel ik het met u eens ben denk ik dat BDW vanuit zijn eigen visie een andere strategie voor het oog heeft.
Volgens mij doet hij vandaag alles om de CD&V kiezer aan zich te binden door koppig te weigeren om met frankofone arrogantie naar de onderhandelingen te gaan.

Hij weet drommels goed dat hij met zulk een houding munitie zou leveren aan de regimepers om hem met nog meer grinta af te maken.

Citaat:
De volgende generatie Vlaamse politici zal niet meer zo braafjes zijn.

Een Vlaamse politicus is net zo zwaar als de pers die hem óf maakt óf breekt.
De enige generatie politici die programmatorisch, historisch en in de feiten "niet braafjes" zijn zitten, met de hulp van de NVA, in een cordon....