Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
Jantje, dat vind ik nu eens verstandig opgemerkt. Dus binnen 30 jaar kan de verkeersflow onmogelijk nog verdubbelen... tenzij het verbruik naar 1liter per 100km daalt.. Nu technisch is dat wel nodig, uiteraard rij je dan niet met een SUV rond. Dus zelfs al verdubbelt de verkeersflow door een 'individualisering van het verkeer' dan nog zul je inderdaad al die plaats en ruimte en snelwegen niet meer nodig hebben.
Nu Jantje, sowieso zou je bvb een MASTER plan moeten maken daarover.
Het masterplan zou dus de TOEKOMST moeten schetsen van 'electrische mobiliteit'
Vanuit die electriche mobiliteit zou moeten geredeneerd worden welke infrastructuur hebben we nodig in de toekomst ?
Wat ik zou denken, dat de grote trends gaan zijn
1° meer Personal Transport, dus maximum met twee, type Smart voertuigen maar na elkaar, type overdekte moto dus.
2° meer Electrical Transport, dus electrisch in stad, dat ben ik ook zeker
3° meer WIndmolens die energie leveren en opslaan in de batterijen van de Personal Transporters.
Dus als je de mix maakt , zie ik bvb per 1000 windmolens 200.000 electrische commuters rondtuffen, die op opgeladen worden met windenergie en dan pendelen naar de steden...
Sowieso is dat volgens mij een van de GROTE manieren waarmee je Belgie zijn AFHANKELIJK van petroleum kunt verminderen.
Ik vind het hoogst bizar dat ik nog nooit een politieker dit verhaal horen vertellen heb, zelfs geen groene./
|
Nu, je kan geen twee verhalen tegelijk vertellen die haaks op elkaar staan.
Je kan niet gaan verkondigen dat ze een overbodige snelweg verbinding gaat aanleggen en tegelijkertijd verkondigen dat de mensen moeten overstappen op andere transportmiddelen.
Je kan niet verkondigen dat je kerncentrales langer laat open blijven omdat tegen dat er nieuwe gebouwd zijn toch alle rendabel en economisch verantwoord winbare uranium op is.
Je kan niet gaan vertellen dat je tegen windmolens bent en de bouw ervan tegenhoud, terwijl je verkondigd dat zonder die windmolens de economie binnen enkele decennia stil staat.
Je kan niet gaan verkondigen dat je de kostbare grond om gewassen te winnen voor alternatieve energiewinning vol beton gaat storten, maar dat je enkel kijkt naar het hier en nu en je eigen bankrekening.
Je kan niet gaan verkondigen dat je de biogaswinning verhinderd door allerlij idiote wetgevingen, maar dat zonder die biogas je huidige mobiliteitprojecten weggesmeten geld zijn.
je kan niet gaan verkondigen dat binnen enkele decennia paard en kar terug heer en meester zullen zijn van de wegen, terwijl je juist de nodige gronden voor deze zaken wil gebruiken om een prestige project uit te werken.
Men verkondigd alle zaken wel, maar geheel los van elkaar en liefst niet binnen hetzelfde interview. Liefst zelfs niet eens binnen dezelfde week.
Voorlopig gaat men er in de politiek trouwens gewoon vanuit dat de techneuten het energieprobleem wel zullen oplossen en er verder niets zal veranderen aan de mobiliteit van de bevolking.
Trouwens de doorsnee burger ligt helemaal niet wakker van de problemen die zich pas binnen 10 jaar zullen aankondigen.
Zij willen dat de politici hen vandaag een oplossing geven voor de problemen van gisteren en al de rest is zorgen voor later.
Maar binnen enkele decinnia zullen de Vlamingen al de beton in hun kostbare en vruchtbare grond vervloeken, terwijl ze op zoek zijn naar vruchtbare grond om voedsel te kunnen winnen.