Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
U mag dat gerust allemaal denken maar u leeft in Europa en meer bepaald Vlaanderen, hier beslist de wet gemaakt door de mens en niet Allah.
|
Kijk, Alice.
Ik zeg niet dat ik hier de wet van Allah ga opleggen want dit zou inderdaad een dwang in de godsdienst zijn en er is geen dwang in de godsdienst. Jouw vraag of ik de koran boven andere menselijke systemen zet, is vanuit twee perspectieven een verkeerde vraag.
Het theologische geloof (wat ik al dan niet boven wat zet) is iets persoonlijk, het heeft ABSOLUUT niets te maken met het naleven van de wet in het land waarin een moslim vestigt. Het heeft in de praktijk geen invloed. Feit dat je deze vraag aan mij stelt, bewijst van een soort inquisitie.
De grondwet heeft NIETS te maken met het hiernamaals, terwijl de koran de moslim in zijn denken en doen leidt met als doel zichzelf te voorbereiden voor dag des oordeels. De vraag of ik de koran boven grondwet zet, is een verkeerde vraag want je kan geen vergelijking doen tussen twee dingen die niet gelijk zijn. De grondwet van de mens en de koran zijn in dat opzicht niet gelijk, derhalve is een vergelijking totaal verkeerd. De niet-moslims in het kalifaat mochten hun eigen gemeenschappen met hun eigen wetten en tradities regeren want wij hebben geen dwang in de godsdienst. Er is geen dwang in de godsdienst (Quran).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Islam is niet het uitgangspunt waarop wij de samenleving ordenen, en dat zal niet veranderen Porpo.
|
Er is geen dwang in de godsdienst en een moslim dient de wetten van het land waarin hij vestigt na te leven want de wet zorgt voor orde en orde is voor iedereen goed (bedoeld).
Waarom ben ik dan een bedreiging voor de samenleving?