Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Waarde porpo,
Dat had ik al gedaan, lees mijn tekst maar na. Optie 1 en 2 lijken mij op u niet van toepassing. Optie 3 wél.
Samengevat: U bent geen direct gevaar voor de samenleving maar...
Door uw opvattingen, en de actieve manier waarop u die uitdraagt, bent u wél een bedreiging voor de (liberale en sociale) samenleving zoals die nu bestaat.
|
Goed zo, in optie 3 zie ik één concreet voorbeeld ((anderen voorschrijven hoe zij moeten leven))), ik zie zoals iedereen dat ziet dat deze optie bij iedereen van toepassing is want het opleggen van een bepaalde levensbeschouwing is een bedreiging ongeacht of deze communistisch, islamitisch of seculier is. Natuurlijk moeten wij dus een verschil maken tussen het voorschrijven van een maatregel en het opleggen van deze maatregel. Je kan tegen iemand zeggen 'je zou beter zelfmoord gaan plegen' en dit verschilt van het opnemen van een maatregel die deze persoon dwingt om zelfmoord te plegen.
Deze optie kan je dus bij iedereen gaan toepassen ongeacht zijn religie-ideologie, levensbeschouwing, cultuur ..
Samengevat: dat is geen bewijs dat ik een bedreiging voor de samenleving zou kunnen zijn.