Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Ik draai helemaal niet rond de pot en u heeft een heel duidelijk antwoord gekregen! Scheiding kerk en staat is de structuur van de samenleving waarin je leeft Porpo, weet je dat niet?
De rest van uw betoog is zo warrig en onsamenhangend dat ik er mijn tijd niet in kan steken, kritiek op een prostitutiebeleid heeft niets te maken met de scheiding van kerk en staat.
U bestrijdt niet actief deze samenleving maar respecteert ze ook niet, getuige uw bewering dat Allah boven de wet staat.
|
De manier hoe je hier spreekt getuigt helemaal niet van scheiding van kerk en staat, integendeel.
De vraag of ik de koran boven menselijke systemen zet, is niet alleen verkeerd omdat de menselijke systemen niets te maken hebben met dag des oordeels, maar het is een persoonlijke inquisitie.
De kerk is een instituut dat zich bemoeit met de persoonlijke zaken van een individu, een boerkaverbod en het toelaten van hoofddoekverbod is een schending van deze scheiding. Een kerk legt bepaalde regels op zonder daar een mogelijkheid voor kritiek, aanpassing of afschaffing toe te laten.
- Feit dat je een kritiek op een wet gelijk stelt aan bedreiging getuigt eerder van het niet scheiden van kerk en staat.
- Feit dat je het theologisch denken en geloof in de koran zijnde boven de menselijke systemen gelijk stelt aan bedreiging getuigt eerder van het niet scheiden van kerk en staat, en het is bovendien verkeerd want je kan een spirituele systeem niet vergelijken met een ander systeem dat niet spiritueel is, en daarenboven is er dwang in jouw godsdienst: mensen moeten, volgens jou, geloven dat andere systemen boven hun eigen godsdienst staan.
Je bent dus degene die hier scheiding van kerk en staat niet respecteert, en derhalve ben jij zelf een bedreiging voor de samenleving (volgens jou redenering).
Nu heb je maar één ding bewezen en dat is dat je zelf een bedreiging vormt voor scheiding van kerk en staat. Van een antwoord op de vraag waarom ik een bedreiging voor de samenleving zou kunnen zijn, is er geen sprake.
Daarom stel ik de vraag nog eens: waarom ben ik een bedreiging voor de samenleving?