Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito
Is het niet verstandig om te werken met flexibele maxima afhankelijk van de verkeersdrukte, zoals je nu al ziet op de Antwerpse ring en bv op de E40 rond Gent?
|
Ja, maar dan deftige die automatisch werken, ttz semi-automatisch (ongeval of iets dat buiten de automatisch doorgegeven parameters vallen)
Citaat:
Je zou dan Duitse toestanden kunnen hebben op rustige momenten, maar geknipt zitten op 100 wanneer het drukker wordt.
|
De Duitse en Nederlandse matrixborden worden goed aangestuurd is mijn ervaring (door x-parameters dmv van lussen en portalen), van Be-matrixborden hoor ik zodanig klachten dat ik denk dat daar iets serieus mis loopt ofwel hebben die dingen regelmatig pannes... ofwel gebruiken ze geen degelijke techniek.
D-techniek:
http://www.rp.baden-wuerttemberg.de/...113/index.html
grafisch:
Citaat:
http://www.rp.baden-wuerttemberg.de/...191/index.html
... Es können erfassungstechnisch bis zu 8 Fahrzeugarten unterschieden werden. z.B. PKW, PKW mit Anhänger, LKW (> < 3,5 t), LKW mit Anhänger, Bus, Motorrad, Lastzug, usw.
... Bestimmung der Geschwindigkeit der Fahrzeuge
Zur Erfassung von Geschwindigkeiten werden im Abstand von 2,5 m zwei Induktionsschleifen pro Fahrstreifen in die Fahrbahndecke eingebaut. Aus dem zeitlichen Hüllkurvenversatz und dem Schleifenabstand errechnet sich die Fahrzeuggeschwindigkeit.
|
Maar men kan moeilijk het ganse Be-snelwegnet met matrix-borden volplanten, dat zou dan ca. alle dynamische borden zijn van gans Duitsland.
Natuurlijk rond steden en van en naar steden zijn die dingen ideaal, in ca. 2 jaar zijn die dingen terugbetaald
als ze goed werken.