Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies
Inderdaad,dat zien we in ons eigen belgië met twee verschillende volkeren...
En dat wordt dan gepresenteerd als één land....
Dan nog liever het tweede aangezien ons anders een nieuwe belgique toestand te wachten staat waarbij wij dan de minderheid zullen vormen...
Of hélemaal niet,ik ga het ene koninklijke zooitje gedegenereerden heus niet inwisselen voor een ander zooitje van hetzelfde kaliber om zonodig één land te vormen met een entiteit waarin de oranjegekte hoge toppen scheert....
No way josé.... 
|
Ik be, het in deze volkomen met je eens. We zijn momenteel goede buren, maar als we gaan trouwen komt er zeker ambras van. We kunnen die beter die hele reutemeteut vergeten en ineens gewoon overgaan naar de orde: onafhankelijk blijven.
Wel vind ik het spijtig dat elke draad van dit onderwerp, uitmond in ruzies en over en weer gooien van verwijten. En dat begint gewoonlijk met één woordje...
De dromers van een groot/heel/weetikveel-Nederland zouden hieruit conclusies moeten trekken. Een partij wil duidelijk niet in het huwelijksbootje. Laten we gewoon de democratie spelen. We zijn beter af als goede buren dan als ruziemakers in één land, dat dan weer moet gaan splitten. NIETS is de zever waard die we NU meemaken om ut België te kunnen stappen, NOG EENS mee te maken.