Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Indien ik de uitdrukking gebruik "het ligt op tafel" bedoel ik "er wordt over onderhandeld".
Ik weet wel dat er nog bijlange geen akkoord is; de N-VA wil ook helemaal geen akkoord.
Indien die politieke visies zo onverzoenbaar verschillend zijn; kan je toch op zijn minst dit voor 1 punt duiden.
|
Ik vind het raar dat sommigen, waaronder jij, de gevolgtrekking maken dat BDW geen akkoord zou willen. Natuurlijk wil hij een akkoord, maar hij wil géén "Belgisch" akkoord meer zoals in het verleden, dat de Vlamingen altijd maar toegeveingen moesten doen. Bart en al zijn kiezers, én vele kiezers van andere partijen, willen eindelijk een akkoord dat Vlaanderen respecteert. Wij geven dan datzelfde respect aan Wallonië. Blijkbaar is gelijkheid, een groot probleem voor de franskiljotten. Altijd al zo geweest. WAT is er fout aan verantwoordelijkheid opnemen? WAT is er fout aan de middelen verwerven om je eigen regio naar eigen zin te kunnen besturen?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
|