Los bericht bekijken
Oud 3 oktober 2010, 09:42   #138
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Neen, ze zullen hun geld zeker niet opeten maar waarom het risico nemen eigen geld te investeren als men de te betalen intresten op geleend geld toch kan aftrekken?
Vindt jij het misschien normaal dat bedrijf A dat niet veel reserves en dus geld moet gaan lenen de interesten op deze lening van zijn belastingen kan aftrekken terwijl bedrijf B dat wel reserves heeft en deze gebruikt om investeringen te doen de mislopen bankintresten op de geinvesteerde som niet als kost mag inbrengen?
Ik vindt persoonlijk dat de notionele belastingaftrek ook van toepassing zou moeten zijn op particulieren die een erste woning kopen of bouwen.
Ik vind het normaal dat een niet gemaakte kost niet wordt ingebracht als kost.
Citaat:
Ik ben niet tegen een europese geharmoniseerde venootschapsbelasting maar besef dat deze erg moeilijk te realiseren zal zijn. De venootschapsbelasting is maar een klein onderdeel van de totale kosten. De sociale bijdragen op lonen vertegenwoordigen voor grote bedrijven een veel grotere kost. En moeten die dan ook geharmoniseerd worden misschien?
Uiteraard moeten de lonen; de sociale lasten en rechten ook geharmoniseerd worden.
Waarom zitten we eigenlijk al zo lang te wroeten aan een Europa? Toch niet alleen in het belang van het bedrijfsleven!
artisjok is offline