Los bericht bekijken
Oud 3 oktober 2010, 12:10   #1
dirupo
Burger

dirupo's schermafbeelding

Standaard Nederland: Lik op stuk beleid.

Met aandacht heb ik de laatste dagen het nieuwe beleid bij onze noorderburen gevolgd. Het zogenaamde "lik op stuk" beleid.
Om maar een paar voorbeeldjes te noemen.
- Wie een inbreker bij hem thuis een pak rammel geeft zal niet meer zoals voorheen meteen in de boeien geslagen worden.
- Allochtonen met de Nederlandse nationaliteit zullen deze kunnen verliezen als ze wat mispeuteren.
- Immigranten zullen zelf in hun integratie moeten investeren, of zelf hun nederlandse taalbad moeten betalen ipv van de belastingsbetaler.
Dat klinkt toch als muziek in de oren en het is toch wat wij hier ook willen?
Ik maak hier de bedenking, moest het VB in ons land één van deze punten maar suggereren. Hadden ze weeral een proces aan hun broek.
"Vlaanderen onafhankelijk", het is een idee waar ik wel voor te vinden ben. De eventuele aansluiting bij Nederland echter zag ik minder zitten. Alhoewel, daar valt nu wel over na te denken???
Nederland en Frankrijk met zijn "Roma uitwijzings" beleid, onze buren worden steeds rechtser. Wanneer wij? Wanneer gaat links bij ons eindelijk eens inzien, dat het niet werkt zoals wij hier al veel te lang bezig zijn?
Maar er is weer hoop, want als het regent in ..., druppelt het bij ons, toch?