Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2010, 16:03   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Dat geldt niet voor elk product, maar voor ICT en sigaretten gaat dit zeker op.
Ge vindt het toch plezant om hier op dit forum zitten te praten, he. Inderdaad heeft uw overgrootvader daar geen behoefte naar gevoeld. Maar nu dat die mogelijkheid er is, vindt ge het toch maar tof, nee ? Er is dus misschien een "goesting" gekreeerd, maar dat heeft normaal gezien uw leven een beetje aangenamer gemaakt, zou ik hopen te denken. Of denk je dat je hier enkel maar zit te tokkelen omdat je gehersenspoeld bent door de ICT reklame die je kunstmatig heeft aangezet om een PC te kopen, een internet verbinding te hebben, en uw tijd te verdoen met surfen ?

Nu, inderdaad, voor cigaretten is het juist. Men heeft daar toen een domme goesting gekreeerd. Voor modeverschijnselen ook. De mens heeft een frivole kant, he. Maar in 't algemeen kan je er toch van aan dat er ook veel produktie is van "nuttige" middelen, van dingen waarvan je zegt: tof dat ik ze heb of van diensten waarvan je zegt: tof dat ik ervan heb kunnen genieten, nee ?

Had Robinson echt een hangmat nodig ? Misschien niet, hij kon op het strand gaan slapen. Maar die hangmat maakte zijn levensstandaard toch wat beter, nee ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 oktober 2010 om 16:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden